w3c
veelgestelde vragen
Lees hier alle informatie over onze website
staat het antwoord hier niet bij neem dan contact op.
Nee, wij hebben bijna geen voorraad.
Wij willen de meest verse producten leveren daarom bestellen wij onze producten pas als het nodig is,
gemiddeld 3x per week komen er bestelde producten bij ons binnen.
Het kan daarom dus ook voorkomen dat U iets besteld wat niet (meer) leverbaar is.
Wij nemen dan contact op voor een alternatief of op verzoek annuleren we dan de bestelling.
Als een product niet meer gemaakt wordt of uit de winkels is, dan is de kans heel klein dat wij het nog kunnen leveren.
Is dat het geval: vraag ons eerst voor U besteld.
Nee, er zijn restricties voor sommige landen.
Vlees, vis, kaas, alcohol en zuivel producten kunnen verboden zijn om te verzenden naar bepaalde landen.
Als bij een artikel staat "alleen binnen de E.U": Dit betekent alleen verzending naar landen van de Europese Unie, en altijd op eigen risico.
Als U buiten de E.U woont en U besteld deze producten dan staan wij er niet voor in dat het (in goede conditie) door de douane komt.
Ook spuitbussen (deodorant, slagroom etc.) zijn verboden naar bestemmingen buiten de E.U
(dit houdt in dat waar het pakket met het vliegtuig verzonden wordt, dit dus niet mag).
Wij willen U dringend verzoeken om zelf na te vragen of een product ingevoerd mag worden in het land van bestemming.
Helaas kennen we niet alle quarantainebeperkingen die van toepassing zijn op uw land,
daarom worden alle bestellingen verzonden, met dien verstande dat we geen enkele controle hebben
over welke beperking dan ook en deze verantwoordelijkheid berust bij U, de koper.
Sommige producten hebben een korte houdbaarheid, voorbeelden:
Eierkoeken (2-4 weken)
Roze koeken (2-3 weken)
Vleeswaren (2-3 weken)
Banketletters/staven (3-4 weken)
Afbakbrood (4-6 weken)
Worst and rookworst (3-6 weken)
Stroopwafels (3-5 weken)
Let erop dat de producten die U wilt bestellen niet over de datum gaan tijdens het transport.
Wij zorgen er altijd voor dat U de langste datums beschikbaar krijgt,
maar bezorgtijden en/of vertragingen kunnen wij niks aan veranderen.
U kunt altijd vragen naar de gemiddelde houdbaarheid van een product voordat U het besteld.
Ja, We bezorgen naar de meeste landen in de wereld.
Als U uw land niet kunt selecteren in het bezorg veld tijdens afrekenen dan bezorgen we helaas (nog) niet naar die locatie.
Als U uw bestelling naar een Packstation of P.O Box wilt laten bezorgen, neem dan contact met ons op voor U besteld.
Dit kan niet met PostNL, we kunnen dan kijken wat de opties zijn.
Aanpassen kan alleen als de bestelling nog niet verwerkt is.
Als de bestelling al verwerkt is kan er niks meer veranderd of geannuleerd worden.
Is de bestelling verzonden kan er uiteraard niks meer aangepast of geannuleerd worden.
Als U uw order wilt annuleren zullen de door ons betaalde bankkosten ingehouden worden van Uw eventuele terugbetaling.
Wij hebben deze kosten betaald aan onze bank en deze krijgen wij niet terug,
dus controleer Uw bestelling zorgvuldig voordat de betaling gedaan wordt.
We doen altijd ons best als U uw pakket vòòr een bepaalde dag nodig heeft, maar kunnen dit niet beloven.
Producten moeten besteld worden en we zijn ook afhankelijk van de transportbedrijven.
Het niet halen van Uw deadline is geen reden tot terugbetaling.
Vraag dit VÒÒR U iets besteld, dan kunnen wij inschatten of het gaat lukken, dit scheelt U teleurstelling en extra geld.
Als Uw pakket al verzonden is en U bedenkt zich of weigert het pakket in ontvangst te nemen/op te halen dan is er geen recht op terugbetaling.
Wij hebben de producten voor U besteld en betaald en daarom is er geen terugbetaling. Hou hier rekening mee voordat U besteld.
Alle producten die wij verkopen op Hollandshopper.nl zijn zo vers mogelijk.
Onze voorraden zijn laag, de meeste items worden wekelijks geleverd.
Alle producten op onze website hebben een houdbaarheid variërend van 2 maanden tot wel 2 jaar,
afhankelijk van het product.
Sommige producten hebben echter een korte houdbaarheid, bijvoorbeeld:
Eierkoeken (2-4 weken)
Roze koeken (2-3 weken)
Banketstaven/letters (3-4 weken)
Afbak broodjes (4-6 weken)
Salades (2-4 weken)
Rookworst (3-6 weken)
Vleeswaren (2-3 weken)
Stroopwafels (4-6 weken)
Zorg ervoor dat de producten die U besteld niet over de datum gaan tijdens transport.
We zorgen er altijd voor dat U de langst mogelijke datums krijgt, maar de levertijd of evt. vertraging kunnen wij helaas niks aan doen.
Nee, wij verkopen geen diepvries artikelen.
Wij versturen niet met gekoeld transport, dus let er goed op dat wat U wilt bestellen ook geschikt is voor de reis naar Uw bestemming.
Wij adviseren er wel een koelpakket bij te kopen zodat het product in de best mogelijke staat op de bestemming aankomt.
Zonder koelpakket is het verzenden altijd op eigen risico.
Producten die eigenlijk gekoeld moeten blijven kunt U alleen bestellen als u binnen de E.U woont.
Als er bij een product staat: Alleen binnen de E.U, dan betekent dit alleen verzending naar landen van de Europese Unie.
Als U buiten de E.U woont en U besteld toch deze producten dan staan wij er niet voor in dat het in goede conditie aankomt,
dit is dus geheel op eigen risico.
Nee, als iets (tijdelijk) niet leverbaar nemen we eerst contact op om alternatieven te bespreken.
Als een artikel helemaal niet meer leverbaar is kunnen we ook zonder dit artikel versturen.
We versturen nooit zomaar iets anders mee.
Als U een huismerk artikel besteld zijn er verschillende mogelijkheden.
U ontvangt een van deze merken: Albert Heijn, Jumbo, Plus, Co-op, G'woon of vergelijkbaar.
We versturen wat het snelst leverbaar is, heeft U voorkeur voor een bepaald merk, meld dit dan bij uw bestelling.
Bij de meeste producten hebben we de belangrijkste allergenen vermeld: suikervrij en glutenvrij.
Ook staat vermeld of het product biologisch is.
We proberen dit zorgvuldig te doen, maar ingrediënten en samenstellingen wisselen vaak, dus het is Uw eigen verantwoordelijkheid om dit te controleren voor consumptie.
Prijzen van verzenden staan hier en in de informatie onderaan de homepage.
Als je een code voor korting hebt ontvangen, gebruik deze dan in de winkelwagen:
Onder het totaalbedrag aan de rechterkant is een knop: Heeft U een promotiecode?
Klik hierop, vul de code in en druk op: toevoegen.
De korting wordt zichtbaar in het betaalblok.
Korting wordt alleen gegeven als de code is ingevuld.
Korting wordt niet gegeven op BTW en op verzenden.
Ja, we hanteren een minimum bestelbedrag.
De kosten voor verpakkings materiaal en dozen worden steeds hoger, daarom hanteren wij een minimum bestelbedrag van 10 euro.
Voeg alle artikelen die U wilt bestellen toe aan de winkelwagen.
Wanneer U klaar bent met winkelen, druk op Doorgaan naar betalen.
Als U een terugkerende klant bent log dan nu in.
U kunt ook afrekenen zonder een account aan te maken.
Met afrekenen als gast kunnen klanten aankopen doen zonder zich te hoeven registreren voor een Hollandshopper account.
Om als gast af te rekenen voeg je artikelen toe aan de winkelmand en klik op afrekenen.
Het systeem vraagt je een e-mailadres op te geven om als gast te kopen.
Je moet ook in dit geval je betaalgegevens en adres invoeren om de aankoop af te ronden.
Optioneel kunt U een account aanmaken tijdens afrekenen zodat U eerdere bestellingen in kunt zien en facturen downloaden.
Hollandshopper accepteert betalingen van:
*PayPal
*Visa en MasterCard (credit en debit kaarten)
En ook de Europese betaal methodes:
*iDeal (voor Nederlandse bankrekeningen)
*Belfius (alleen België)
*Bancontact (alleen België)
*Bankoverschrijving (alleen binnen de E.U)
*EPS (Oostenrijk)
*Giropay (alleen Duitsland)
*ING Home'pay (alleen België)
*KBC/CBC (voor België).
Uw online transactie via Hollandshopper is maximaal beveiligd via een versleutelde verbinding.
Wij gebruiken de betalings-website Mollie.
Wij accepteren alleen 3-D Secure credit cards van het programma: Verified by Visa, Safe-key en MasterCard Secure-code.
Dit zijn kaarten met een extra pincode voor extra veilig betalen.
Nee, in geen enkel geval bereken wij douane of import toeslagen.
Het totaal bedrag bij het afrekenen is inclusief de producten, bezorgkosten
en eventueel BTW (alleen voor bezorging naar landen binnen de EU).
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om bij het lokale douane kantoor na te vragen wat de regels voor import zijn en eventuele toeslagen voordat een bestelling geplaatst wordt.
Voor zendingen naar het V.K: Tax & duty naar het V.K
Log in Uw account met Uw OUDE email adres, verander de gegevens (ook het adres, telefoonnummer etc. kan zelf aangepast worden in de account)
Log de volgende keer in met het NIEUWE email adres.
Maak geen nieuwe account als er de gegevens niet meer kloppen, maar pas deze gegevens aan in de bestaande account, anders verwijderen we Uw oude account.
Normaal gesproken versturen wij bestellingen binnen 3 tot 5 werk dagen na ontvangst van betaling.
Dit gaat niet sneller omdat wij de producten vers bestellen en nagenoeg geen voorraad hebben.
De daadwerkelijke bezorg duur hangt af van Uw locatie en leverbaarheid van producten.
Wanneer een artikel tijdelijk of niet meer leverbaar is nemen we contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Vertragingen als gevolg van extreme drukte door piek tijden, feestdagen of andere omstandigheden, hier hebben wij helaas geen invloed op.
Daarom kunnen we geen uitspraak doen over de verwachte bezorgtijd, vertragingen kunnen altijd mogelijk zijn,
het heeft helaas geen zin om ons te vragen wanneer uw pakket bezorgd wordt.
In elk land kan het weer anders zijn door lokale omstandigheden (het weer, staking....)
Alle pakjes zijn traceerbaar dus laat het ons weten als het vertraagd is of nog niet aangekomen is.
Na de eerste scan in het sorteercentrum ontvangt u een e-mail van PostNL met het Track & Trace nummer, als deze niet ontvangen is kijk dan ook in de spam map.
Soms kan het voorkomen dat de bezorgdienst geen bericht achterlaat als U niet thuis bent.
U kunt bij buren of bij Uw lokale Postkantoor navragen of het daar is, zo niet neem dan contact op met ons zodat we het kunnen uitzoeken.
Let erop dat de douane en/of quarantaine de bestelling ook flink kan vertragen.
Op adressen waar niemand thuis is zal bericht achter gelaten worden, zodat het later opgehaald kan worden op Uw lokale postkantoor.
Voor elk pakje moet getekend worden voor ontvangst, standaard wordt een pakje niet achtergelaten worden op een adres waar niemand thuis is, maar de uiteindelijke beslissing is aan de bezorgdienst of het wel of niet achter gelaten wordt.
De bezorg instructies die wij op het pakje zetten zijn geen 100% garantie.
Veel van onze klanten laten de bestelling bezorgen op hun werk, wij raden dit ook aan,
zodat iemand het persoonlijk in ontvangst kan nemen.
Een andere optie is, geef aan in het "opmerkingen veld" tijdens het afrekenen dat het OK is
om het pakje achter te laten in plaats van het persoonlijk in ontvangst nemen.
Als U deze optie kiest kunnen we U helaas niet helpen als het pakje beschadigd of verdwenen is.
Dat kan onder bepaalde voorwaarden:
Etenswaren, tijdschriften, boeken en afgeprijsde producten worden ten allen tijden niet teruggenomen.
Alle kosten gerelateerd aan een retour zijn voor Uw rekening, zoals retourporto, invoerkosten, etc.
De oorspronkelijk betaalde verzendkosten worden niet terugbetaald, tenslotte hebben wij die ook betaald.
Elke retour moet vooraf aangemeld worden bij Hollandshopper via email.
Stuurt U een bestelling terug zonder toestemming ? Geen geld terug.
Met het Hollandshopper spaarprogramma belonen we U voor Uw loyaliteit.
U spaart punten bij elke aankoop, die U vervolgens weer in kunt inleveren voor korting op Uw volgende aankoop.
Je spaart geheel automatisch mee voor punten. Elke 10 euro besteed is 10 cent waard.
Als je bv. 200 punten verzameld hebt kan je dit inwisselen voor 2 euro korting op je volgende bestelling.
Punten zijn inwisselbaar vanaf 100 punten minimum.
Stuur de link in je account naar een vriend, en wanneer deze dan een bestelling plaatst, krijg je beiden 250 punten.
Omdat wij een internet bedrijf zijn dus de snelste manier om een antwoord te krijgen is het gebruiken van de "Contact" functie op onze website.
Wij zijn telefonisch bereikbaar op +31 6 15196620 tijdens Nederlandse kantooruren.
Dus alleen Ma-Vrij van 9 -18 uur.
Omdat wij online werken hebben de email & het online contactformulier de voorkeur boven de telefoon en berichten worden zo spoedig mogelijk beantwoord.
Wij zijn niet altijd in de gelegenheid om de telefoon te beantwoorden.