Product Informatie

Zijn de producten die Hollandshopper verkoopt vers?

Alle producten die wij verkopen op Hollandshopper.nl zijn zo vers mogelijk. 
Onze voorraden zijn laag, de meeste items worden wekelijks geleverd.

Alle producten op onze website hebben een houdbaarheid variërend van 2 maanden tot wel 2 jaar, afhankelijk van het product.

Sommige producten hebben een korte houdbaarheid, bijvoorbeeld: 

Eierkoeken  (2-4 weken) 
Roze koeken  (3-6 weken) 
Warme broodjes  (3-8 weken) 
Afbak broodjes  (3-6 weken) 
Salades (2-4 weken) 
Rookworst   (3-8 weken) 
Vleeswaren  (2-3 weken) 
Stroopwafels  
(4-8 weken) 

Zorg ervoor dat de producten die U besteld niet over de datum gaan tijdens transport. 
We zorgen er altijd voor dat U de langst mogelijke datums krijgt, maar de levertijd of evt. vertraging kunnen wij helaas niks aan doen. 

Zijn er producten met een verhoogd risico tijdens transport?

Ja, de lucht druk tijdens transport per vliegtuig kunnen ervoor zorgen dat zakken waar veel lucht in de verpakking zit (bijv. chips, koffie pads)
vacuüm trekken of open gaan, hier kunnen wij helaas niks aan veranderen.

Als U in een land woont met hoge temperaturen of een heet en vochtig klimaat
denk dan goed na of de producten die U wilt bestellen geschikt zijn voor transport en bezorging. 
Vlees, salades, vis, kaas en zuivel producten zijn bv. minder geschikt om lange afstanden af te leggen.

Kunnen alle producten naar alle landen verstuurd worden?

Nee, er zijn restricties voor sommige landen. 
Vlees, vis, kaas, alcohol en zuivel producten kunnen verboden zijn om te verzenden naar bepaalde landen. 

Als bij een artikel staat "alleen binnen de E.U", dat betekend dat we deze artikelen alleen verzenden naar landen binnen de Europese Unie.
En altijd op eigen risico.

Ook spuitbussen (deodorant, slagroom etc) zijn verboden naar overzeese bestemmingen. 

Wij willen U dringend verzoeken om zelf na te vragen of een product ingevoerd mag worden in het land van bestemming.

Helaas kennen we niet alle quarantainebeperkingen die van toepassing zijn op uw land,
daarom worden alle bestellingen verzonden, met dien verstande dat we geen enkele controle hebben
over welke beperking dan ook en deze verantwoordelijkheid berust bij U, de koper. 

Vermeld U de allergenen op uw website?

Bij de meeste producten hebben we de belangrijkste allergenen vermeld: suikervrij en glutenvrij. 
Ook staat vermeld of het product biologisch is. 

We proberen dit zorgvuldig te doen, maar ingrediënten en samenstellingen wisselen vaak,
dus het is Uw eigen verantwoordelijkheid om dit te controleren vòòr consumptie

Hoe kan ik het verzend gewicht van mijn winkelwagen zien?

Als U naar de winkelwagen gaat is het verzend gewicht zichtbaar, rechts in het betaalblok. Net boven "doorgaan naar betalen"
Let op dat het verzend gewicht hoger is dan de inhoud van de verpakking. 
Dit is omdat de verpakking van het product ook meetelt en niet alleen de inhoud. (Voorbeeld: de pot, blik of fles waar het inzit)

Ik kan een bepaald product niet vinden, kunt U die leveren?

Ondanks dat wij over 4500 producten in ons assortiment hebben, kunt U misschien een bepaald product niet vinden. 
Stuur ons dan via het contactformulier een berichtje met de beschrijving van het product.
Wij zullen het dan op de website toevoegen, mits leverbaar en geschikt voor transport. 

We sturen U dan bericht terug wanneer het toegevoegd is. 

Bezorg informatie

Kan ik mijn bestelling terugsturen?

Dat kan onder bepaalde voorwaarden:

Etenswaren worden ten allen tijden niet teruggenomen. 
Alle kosten gerelateerd aan een retour zijn voor Uw rekening, zoals retourporto, invoerkosten, etc.
De oorspronkelijk betaalde verzendkosten worden niet terugbetaald, tenslotte hebben wij die ook betaald. 

Elke retour moet vooraf aangemeld worden bij Hollandshopper via email. 
Stuurt U een bestelling terug zonder toestemming ? Geen geld terug.

Bezorgd Hollandshopper ook naar mijn locatie?

Update:
We bezorgen tijdelijk alleen binnen Europa, VS, Canada, Nieuw Zeeland en Australië.

Ja, We bezorgen naar de meeste landen in de wereld.

Als U uw land niet kunt selecteren in het bezorg veld tijdens afrekenen
dan bezorgen we helaas (nog) niet naar die locatie.

Hoe lang duurt het voor mijn order bezorgd wordt?

Normaal gesproken versturen wij orders binnen 3 tot 5 werk dagen na ontvangst van betaling
Dit gaat niet sneller omdat wij de producten vers bestellen en nagenoeg geen voorraad hebben. 

De daadwerkelijke bezorg duur hangt af van Uw locatie en leverbaarheid van producten. 
Wanneer een artikel tijdelijk of niet meer leverbaar is nemen we contact op om de mogelijkheden te bespreken. 

Gemiddelde bezorgtijden staan bij de bezorg informatie op de homepage. 
(Dit is exclusief eventuele douane of quarantine afhandelingstijd in land van bestemming)

Mijn order is nog niet gearriveerd, wat moet ik doen?

Alle pakjes zijn traceerbaar dus laat het ons weten als het vertraagd is of nog niet aangekomen is. 
(Voor gemiddelde bezorgtermijnen zie het schema bij bezorging) 
Na de eerste scan in het sorteercentrum ontvangt u een e-mail van PostNL met het Track & Trace nummer,
als deze niet ontvangen is kijk dan ook in de spam map. 

Soms kan het voorkomen dat de bezorgdienst geen kaart in de brievenbus achterlaat als U niet thuis bent. 
U kunt bij Uw lokale Postkantoor navragen of het daar is, zo niet neem dan contact op met ons zodat we het kunnen uitzoeken. 

Let erop dat de douane en/of quarantaine de bestelling ook flink kan vertragen. 

Wat zijn de verzendkosten?

Prijzen van verzenden staan hier en in de informatie onderaan de homepage.

Wat gebeurd er wanneer ik niet thuis ben wanneer het pakje bezorgd wordt?

Op adressen waar niemand thuis is zal een kaartje in de brievenbus achter gelaten worden, zodat het later opgehaald kan worden op Uw lokale postkantoor.
Voor elk pakje moet getekend worden voor ontvangst, standaard mag een pakje niet achtergelaten worden op een adres waar niemand thuis is, maar de uiteindelijke beslissing is aan de bezorgdienst of het wel of niet achter gelaten wordt.
De bezorg instructies die wij op het pakje zetten zijn geen 100% garantie.  

Veel van onze klanten laten de bestelling bezorgen op hun werk, wij raden dit ook aan, zodat iemand het persoonlijk in ontvangst kan nemen. 
Een andere optie is, geef aan in het "opmerkingen veld" tijdens het afrekenen dat het OK is om het pakje achter te laten in plaats van het persoonlijk in ontvangst nemen. 
Als U deze optie kiest kunnen we U niet helpen als het pakje beschadigd is, of verdwenen is. 

Afrekenen en account

Hoe kan ik bestellen op jullie webite?

Voeg alle artikelen die U wilt bestellen toe aan de winkelwagen. 
Wanneer U klaar bent met winkelen, druk op Doorgaan naar betalen. 

Als U een terugkerende klant bent log dan nu in.

Klik op account aanmaken als U nog geen account heeft, vul alle gevraagde gegevens in, maak een wachtwoord, en vink het vakje akkoord met privacy en algemene voorwaarden aan en druk op "doorgaan". 

Wij raden aan om Uw telefoon nummer te vermelden, zodat er bij bezorging evt. contact opgenomen kan worden om vertaging te voorkomen.

Alle niet optionele regels moeten ingevuld worden. Vul a.u.b niks in bij de regel bedrijf tenzij U een bedrijf heeft, of werkt bij een bedrijf waar het bezorgd moet worden,
anders zal dit Uw bestelling vertragen.

Step 2: Kies een adres uit de keuzelijst. als U een ander adres wil, kies er dan een uit het menu of kies "Ik wil een nieuw adres aanmaken" Een nieuw veld verschijnt waar de gegevens ingevuld kunnen worden. 
Druk op Doorgaan.  

Stap 3: Kies de gewenste verzend methode (meestal staat de standaard verzending al aangevinkt). 
Dit is ook de mogelijkheid om een opmerking aan uw bestelling toe te voegen. 
Druk op Doorgaan.  

Stap 4: Kies de gewenste betaal methode. Vergeet ook niet om het vakje "accepteer de de algemene voorwaarden" aan te vinken. 
Als dit niet gebeurd kunt U niet verder. 
Controleer alle details van uw bestelling, en corrigeer eventuele onjuistheden.
Druk op Plaats bestelling. 

iDEAL betalingen: Selecteer Uw bank en druk op Bevestig bestelling. Vergeet niet Uw betaling af te ronden bij iDEAL, anders zien wij Uw order niet:

PayPal:  Druk op continue als U met PayPal betaald. U wordt na het bevestigen naar de PayPal website gestuurd.

Credit cards: Druk op Bevestig bestelling, U wordt nu naar de beveiligde Mollie website gestuurd, volg de aanwijzingen op het betaalscherm:

Vergeet niet om op de knop: return to the website, te drukken, anders zien wij Uw order niet! 


U ontvangt een bevestiging van Uw bestelling per email.

Hoe kan ik mijn order betalen?

Hollandshopper accepteert betalingen van:
*PayPal 
*Visa en MasterCard (credit en debit kaarten) 

En ook de Europese betaal methodes:
*Ideal (voor Nederlandse bankrekeningen) 
*Sofort banking (Europa) 
*Belfius (alleen België)
*Bancontact (alleen België)
*EPS (Oostenrijk)
*Giropay (alleen Duitsland)
*ING Home'pay (alleen België)
*KBC/CBC (voor België). 

Uw online transactie via Hollandshopper is maximaal beveiligd via een versleutelde verbinding. 
Wij gebruiken de betalings-website Mollie. 

Wij accepteren alleen 3-D Secure credit cards van het programma: Verified by Visa, Safe-key en MasterCard Secure-code. 
Dit zijn kaarten met een extra pincode voor extra veilig betalen.

Ik heb een code, waar kan ik die gebruiken?

Als je een code voor korting hebt ontvangen, gebruik deze dan in de winkelwagen:

Onder het totaalbedrag aan de rechterkant is een knop: Heeft U een promotiecode? 
Klik hierop, vul de code in en druk op: toevoegen. 
De korting wordt zichtbaar in het betaalblok. 

Korting wordt alleen gegeven als de code is ingevuld. 
Korting wordt niet gegeven op BTW en op verzenden. 

Is er een minimum bestelbedrag?

Nee, we hanteren geen minimum bestelbedrag.

Echter voor bestellingen onder de €15 (ex BTW) is er een kleine order toeslag van €1.99.
Dit bedrag wordt niet in rekening gebracht wanneer het bestelbedrag hoger is.

Wat doe ik als mijn email adres is veranderd?

Log in Uw account met Uw OUDE email adres, verander de gegevens (ook het adres, telefoonnummer etc. kan zelf aangepast worden in de account) 
Log de volgende keer in met het NIEUWE email adres. 

Maak geen nieuwe account als er de gegevens niet meer kloppen, maar pas deze gegevens aan in de bestaande account, 
anders verwijderen we Uw oude account.

Extra informatie

Berekend Hollandshopper douane of import toeslag?

Nee, in geen enkel geval bereken wij douane of import toeslagen.
Het totaal bedrag bij het afrekenen is inclusief de producten, bezorgkosten en eventueel BTW (alleen voor bezorging naar landen binnen de EU). 

Het is de verantwoordelijkheid van de klant om bij het lokale douane kantoor na te vragen wat de regels voor import zijn en eventuele toeslagen voordat een bestelling geplaatst wordt.

Hoe kan ik contact opnemen met Hollandshopper?

Omdat wij een internet bedrijf zijn dus de snelste manier om een antwoord te krijgen is het gebruiken van de "Contact" functie op onze website.
Wij zijn telefonisch bereikbaar op +31 6 15196620 tijdens Nederlandse kantooruren Ma-Vrij.  
Omdat wij online werken hebben de email & het online contactformulier de voorkeur boven telefoon en worden zo spoedig mogelijk beantwoord,